Tračne pile
za rezanje metala

Problemi sa tračnim pilama, detekcija i savjeti

Pucanje zubaca lista tračne pile
Može se događati iz više razloga, od kojih je najčešći nepravilan odabir ozubljenja tračne pile ili prevelik rezni posmak.
Oštrice se zapunjavaju i ne mogu izvesti otpad iz materijala (fino ozubljenje) ili je vršni pritisak na pojedinu oštricu previsok (krupno ozubljenje).
Također se može dešavati uslijed neispravnog rada četke za aktivno čišćenje uzubina alata ili rijeđe neispravnog omjera/stanja emulzije, kada rezni otpad ostaje u uzubini i vraća se u područje reza, neispravnog stezanja materijala (materijal vibrira ili se pomiče za vrijeme reza), prisustva mjehurića zraka u hidrauličkom sustavu reznog posmaka ili uslijed nekvalitetnog zavara lista tračne pile.
Provjerite odgovara li ozubljenje lista pile materijalu kojeg režete, smanjite rezni posmak.

Pucanje tijela lista pile od uzubine Događa se najčešće uslijed prevelikog razmaka između vodilica ili neadekvatne napetosti alata (podzategnutost).
Također može biti uzrokovano lošim stanjem vodilica i ležajeva ili nakupinom reznog otpada u vodilicama ili na pilenicama stroja.
Provjerite napetost alata, približite vodilice alata što je moguće bliže materijalu, provjerite stanje vodilica.

Pucanje tijela lista pile sa leđne strane Ukoliko se pucanje tijela trake dok su oštrice još u dobrom stanju događa sa leđne strane alata, isto može biti uzrokovano lošim stanjem vodilica leđnog dijela alata, naslanjanjem alata na prirubnice pilenica ili pretjeranim posmakom.
Provjerite stanje vodilica leđnog dijela alata, smanjite rezni posmak ili povećajte reznu brzinu.

Pucanje lista pile na zavaru
Može biti uzrokovano lošim zavarom ili pretjeranom napetosti alata.
Osim navedenog, pucanje na zavaru ili na bilo kojem drugom dijelu tijela pile može biti uzrokovano i lošim paralelitetom vodnih kotača. Ukoliko Vam listovi pila opetovano pucaju prije no što su oštrice tupe, provjerite tijelo trake za pukotinama. Ukoliko list pile ima brojne pukotine, a ozubljenje i rezni parametri ispravno su zadani, provjerite paralelitet vodnih kotača. Isti je najlakše provjeriti prema poziciji lista alata na prednjoj pilenici stroja. Ukoliko list pile "šeta" po vodnom kotaču, ili je tijelo osim oštrica jednim dijelom van površine pilenice ili vodnog kotača, moguće je da trebate podesiti nagib prednjeg kotača.
Provjerite zavar lista pile, smanjite napetost alata.

Preuranjeno tupljenje oštrica lista pile
Može biti uzrokovano prefinim ozubljenjem lista pile, previsokom reznom brzinom, neadekvatnim stanjem ili protokom emulzije ili neadekvatno izvedenom procedurom upuštanja pile u rad.
Novi list pile uvijek upustite u rad na način da prvih minimalno 15 minuta režete na pola uobičajnog reznog posmaka, pa postepeno svakim novim rezom povećavajte rezni posmak dok se rezni otpad ili špena ne formira u oblik lagano zavijenog broja 6.
Preuranjeno tupljenje oštrica u pravilu je uzrokovano prevelikim zagrijavanjem oštrica.
Provjerite koristite li ispravno ozubljenje, smanjite reznu brzinu, provjerite stanje emulzije.

Poskakivanje lista pile
Najčešće uzrokovano lošim zavarom lista pile, prefinim ozubljenjem ili premalim reznim posmakom.
Provjerite zavar, ozubljenje, povećajte rezni posmak.

Podrezivanje
Najčešće uzrokovano lošim stanjem vodilica, previsokim reznim posmakom ili premalom napetosti alata.
Provjerite vodilice, smanjite rezni posmak, povećajte napetost alata.

Isprekidani rez, loša završna obrada
Najčešće uzrokovano lošim stanjem bočnih vodilica, ljepljenjem otpada na zube alata i preagresivnim reznim parametrima.
Provjerite vodilice, stanje i protok emulzije, smanjite rezne parametre.

Za savjetovanje i asistenciju oko reznih režima, odabira adekvatnog alata, detekcije i savjeta za rješavanje svih eventualnih problema pri rezanju, slobodno nas kontaktirajte.